Achtergrond
De arbeidsmarkt is constant in beweging. Techniek krijgt een steeds belangrijkere rol. Nieuwe banen worden gecreëerd en oude verdwijnen. Randstad speelt hierop in met een nieuwe merkstijl.
Sinds 1960 bemiddeld Randstad tussen werkzoekenden en werkgevers. Door de grenzeloze ambitie om de beste match te realiseren is Randstad uitgegroeid tot één van de grootste arbeidsbemiddelaars van de wereld.
Met 38.280 vaste medewerkers vanuit 4861 kantoren in 38 landen wereldwijd, kan je je voorstellen dat het invoeren van een nieuwe merkstijl voor Randstad wat voeten in de aarde heeft.
De behoefte
Om de nieuwe merkstijl voor Randstad op alle kantoren door te voeren is besloten om te werken met geprint behang. Hierdoor krijgen alle kantoren wereldwijd dezelfde uitstraling.
Het behang moet natuurlijk in ieder kantoor goed uitgelijnd en in de juiste verhoudingen op de muur komen. Daarnaast hebben de kantoren de keuze uit verschillende ontwerpen. Vanwege de korte deadline is er in eerste instantie begonnen met een bestelportaal. In het bestelportaal konden medewerkers van Randstad het behang bestellen op basis van de afmetingen van de betreffende muur. De uitvoerende partij, onze partner Bergslot, zou dan het betreffende behang zelf opmaken, produceren op de juiste afmetingen en verzenden naar de betreffende vestiging.
Met ruim 4.000 kantoren is het een aardige klus wanneer ieder behang handmatig moet worden opgemaakt voor de betreffende muur. Daarom bleek al snel dat het belangrijk is dit proces zo goed mogelijk te automatiseren en te stroomlijnen.
De OPLOSSING
Samen met Bergslot, VIM groep en Randstad hebben we het bestelportaal uitgebouwd op basis van onze Docuboxx Brandportal technologie. Hierin kunnen de kantoren van Randstad nog steeds het behang bestellen. We hebben echter veel intelligentie toegevoegd om het proces te stroomlijnen.
Het moet voor de kantoren wereldwijd zo eenvoudig mogelijk zijn om te bestellen. Daarom hebben we menselijke interventie tot een minimum beperkt. Hiermee worden fouten voorkomen en kosten bespaard.
De “ISI brandportal” wordt inmiddels door een grote verscheidenheid aan klanten gebruikt voor het genereren en bestellen van huisstijlmiddelen en merkdragers.
“Door het opmaken, bestellen en produceren van het behang te automatiseren hebben we een grote stap gezet in het efficiënt doorvoeren van onze nieuwe merkstijl. Ieder behang is maatwerk, en geen muur hetzelfde. De oplossing die ISI heeft geboden speelt een belangrijke rol in de snelheid van de uitrol van onze merkstijl.”
Joost Schriever, Global Director Marketing bij Randstad
Resultaat
Na introductie van het vernieuwde portaal voor Randstad is het proces volledig geautomatiseerd waardoor:
- Gebruikers zelf een ontwerp kunnen kiezen en de maten ingeven.
- Op basis van de maten automatisch het juiste ontwerp wordt gekozen en correct geschaald.
- De gebruiker een voorbeeld ziet van het daadwerkelijke resultaat.
- Extreme ratio’s automatisch ter controle aan het ontwerpbureau worden voorgelegd.
- De bestelling automatisch wordt ingeschoten bij Bergslot, zowel administratief als technisch.
- De doorlooptijd sterk is verkort en het aantal fouten minimaal is.
Al met al heeft het geleid tot een zeer efficiënt proces voor de hele keten.
Het behang wordt verscheept naar de vestiging waar men het behang kan aanbrengen op de muur. Op het portaal staan ook de technische specificaties van het behang en een video waarin de uitleg gegeven wordt over de manier van aanbrengen.