Een eenvoudige implementatie van een brandportal lijkt een utopie. Omdat er bij het implementeren van een brandportal veel komt kijken, vinden wij het dan ook belangrijk om de vraag achter de vraag naar een brandportal te kennen. Waar is de behoefte uit voort gekomen? Wat is de achterliggende vraag en waarom denkt de organisatie dat een brandportal bij gaat dragen aan de oplossing? Is er behoefte aan meer grip op de huisstijl? Of aan een consistenter merkbeeld? Misschien zijn er problemen met de kwaliteit bij de productie van communicatiemiddelen? Door decentralisatie ontstaat er behoefte aan een centrale plek, zodat lokale communicatiemedewerkers sneller kunnen handelen. Of is er juist meer behoefte aan het delen en hergebruiken van creaties? Omdat een ISI Brandportal voor elke vraag en voor iedere organisatie een aantal standaard functionaliteiten biedt, gaat het bij de implementatie op focus. Wat wil de organisatie primair met een brandportal bereiken.

De juiste vragen vooraf zorgen voor een eenvoudige implementatie van een brandportal.

Bij de implementatie van een brandportal gaat het ook over de inpassing in de organisatie, de uitrol en de communicatie.

  • Wie mag of moet kunnen inloggen?
  • Welke rechtenstructuur wil je toepassen?
  • Hoe ziet de introductie van de brandportal eruit?
  • Ga je uitrollen per afdeling, of voor het hele organisatie in een keer?

Doormiddel van een goed plan voorkom je dat een brandportal het best bewaarde geheim in de organisatie wordt. Verras ons met de reden waarom jij denkt, dat een brandportal iets voor jouw organisatie kan zijn.

Wil je weten hoe andere organisaties dit aanpakken? Omdat wij al veel organisaties hebben geholpen met advies en de implementatie, delen wij graag onze kennis met je. Neem contact op.

Meer weten over implementatie van een brandportal? Klik hier...


Implementatie

Inrichten van een brandportal

Het inrichten van een brandportal hoeft niet ingewikkeld te zijn. Eenvoudig beginnen met een ambitieus…

Implementatie van ISI Brandportal

De implementatie van een ISI Brandportal. Omdat het succes van een brandportal afhankelijk is van…