Het vastleggen van regels en richtlijnen helpt je bij het verder ontwikkelen van je merk. Leg deze richtlijnen vast in een online huisstijlhandboek zodat nieuwe huisstijldragers kunnen worden ontwikkeld aan de hand van deze richtlijnen.

Een huisstijlhandboek gebruik je intern, als richtlijn voor je collega’s, maar kan ook handig zijn wanneer je veel samenwerkt met bijvoorbeeld ontwerpers of webbouwers. Ook een relatie die een persbericht over je organisatie wil schrijven moet op de hoogte zijn van je richtlijnen.

Een huisstijlhandboek moet voor iedere medewerker vindbaar, toegankelijk en vooral een levend document zijn. De instructies over het gebruik van je logo en andere huisstijlelementen zullen gaan leven door de voorbeelden uit de praktijk. Bij het ontwerpen en implementeren van je huisstijl worden de meest gebruikte communicatiemiddelen vormgegeven. In alle organisaties vind je communicatiemiddelen waarvan de look and feel vastligt. Daarnaast zijn er altijd documenten waar flexbiliteit wenselijk is. Denk aan een offerte of een brief. In het online huisstijlhandboek beschrijf je hoe je wil dat men je huisstijl toepast.

Na verloop van tijd kan je huisstijl ontwikkelt je huisstijl zich. Je templates voor briefpapier, visitekaartje, website tot autobelettering en de uitstraling van de kantooromgeving kan je (laten) aanpassen. Het is belangrijk dat je de richtlijnen voor het toepassen van je huisstijl hier ook op aanpast. Hierdoor verzeker je jezelf van een consistente uitstraling van je merk.

Een brandportal is dé centrale plek voor alles wat met je huisstijl te maken heeft. Het huisstijlhandboek met de instructies voor het gebruik van je huisstijl hoort hier ook bij. Zodat ontwerpers en medewerkers de juiste handvatten hebben bij het ontwikkelen van interne en externe communicatiemiddelen.

Vaak komen wij een huisstijlhandboek tegen in de vorm van een (interactieve) pdf. Deze PDF wordt door gebruikers gedownload en gaat zodoende een eigen leven leiden in je organisatie. Hierdoor wordt het lastig om wijzigingen in je huisstijl goed te borgen. Wat je wil is een single point of truth. Dat is je Brandportal. Door je huisstijlrichtlijnen online te presenteren maak je het beheer eenvoudig. Daarnaast creëer je voor de gebruikers één plek waar alle informatie te vinden is. Met linkjes kunnen gebruikers direct de beschikbare bestanden en sjablonen opvragen en openen.

Een ISI Brandportal biedt standaard de mogelijkheid om het digitale gebruik verder te vergroten. Open alle digitale huisstijl- en beeldbestanden rechtstreeks vanuit de brandportal. Ook voorbeelden voeg je eenvoudig toe.

Het digitaal huisstijlhandboek is onderdeel van alle brandportals van ISI. Of je nu kiest voor Brandportal Basis, de Brandportal Pro of de Brandportal Advanced In alle gevallen heb je een online huisstijlhandboek tot je beschikking.

Ben je geïnteresseerd in het digitaliseren van een huisstijlhandboek? Neem vrijblijvend contact met ons op en we verkennen graag met jou de mogelijkheden voor jouw organisatie.

Wil je meer weten over een digitaal huisstijlhandboek? Klik hier...


Online huisstijlhandboek

Centraal assortiment van communicatiemiddelen

Hoe fijn is het als medewerkers gemakkelijk inzicht hebben in merchandising, presentatie- en communicatiemiddelen van…

Inspiratiewall laat jouw merk en huisstijl groeien

Raak jij geïnspireerd door voorbeelden van collega’s? Vind je het leuk om jouw ontwerpen te…

Stimuleer het gebruik van je huisstijl met een brandportal van ISI

Stimuleer het gebruik van je huisstijl met een brandportal van ISI. Een merk gaat leven…

Efficiënt je templates beheren met de brandportals van ISI

Het grote voordeel van een brandportal is dat alle huisstijlmiddelen centraal kunnen worden beheerd en…