Een brandportal is een software-applicatie die is ontwikkeld voor het beheren van:

  • je merk
  • communicatieprocessen
  • marketingprocessen
  • beelden
  • publicaties en uitingen

Een brandportal helpt je dus bij het beheren van je merk en alles wat daarbij komt kijken. Je kan brandportals globaal indelen in 3 categorieën. Ook de brandportals van ISI zijn op deze manier ingedeeld.


Basis:

Een basis brandportal bevat naast een beeldbank ook je brandbook en huisstijlrichtlijnen. Door je brandbook en huisstijlrichtlijnen ook online beschikbaar te maken, voorkom je dat er verschillende versies van de huisstijl in omloop komen. Ook hoef je zo maar op één plaats wijzigingen door te voeren.

Een basis brandportal bevat ook een beeldbank voor het opslaan, beheren en rubriceren van beelden die passen bij je merk. Je collega’s, relaties of andere stakeholders kunnen deze beelden gebruiken in hun communicatie.

Pro:

Een pro brandportal gaat alweer een stapje verder. Naast de basisfuncties kan je in een pro brandportal ook templates beheren voor het creëren van marketingmaterialen die helemaal in lijn zijn met je gewenste identiteit. Gebruikers kunnen, binnen de vrijheden die de beheerder ze geeft, zelf uitingen ontwikkelen voor hun campagnes, zoals visitekaartjes, flyers en posters. Ieder merk heeft een voorraad merkdragers (enveloppen, briefpapier, pennen, keycords etc.). Ook deze worden vaak opgenomen in een brandportal. De voorraad kan zo centraal beheerd worden en collega’s kunnen exact de hoeveelheid bestellen die nodig is.

Advanced:

Voor de veeleisende gebruikers die optimaal willen profiteren van een brandportal is er nog de advanced brandportal. Hierin zijn naast alle eerder genoemde functionaliteiten nog functies opgenomen als budgettering, rapportages en planning.

Om je te helpen in je zoektocht naar een geschikte brandportal vind je hieronder een aantal pagina’s met meer informatie over de oplossingen van ISI.

Vind je geen antwoord op je vraag? neem dan gerust contact met ons op!